LOGOWANIE
Twój login: Twoje hasło:
TOWARY W/G HS*
*)
UE Wspólna Taryfa Celna 2019
EU Common Customs Tariff 2019
UE Tarif Douanier Commun 2019
EU Gemeinsamen Zolltarif 2019
Strona główna » Aktualności » Czy powstanie silna grupa sprzedawców mebli?

Czy powstanie silna grupa sprzedawców mebli?

2014-03-26 09:20:54 Polskie salony meblowe mają szansę wzbogacić swój asortyment, a także wdrożyć skuteczne formy sprzedaży mebli, opartej między innymi o marki własne. Pomoże w tym współpraca z niemiecką siecią handlową Garant, nawiązana za pośrednictwem Grupy Polskich Kupców Meblowych. Umowa GPKM z Garant Möbel Holding ma zostać podpisana w kwietniu. Na jak długo? Jeszcze nie mamy na ten temat informacji, ale niewykluczone, że będzie to układ bezterminowy. Polskie sklepy meblowe już otrzymały ofertę współpracy – wiadomo, że nie będzie ona ograniczona wyłącznie do członków GPKM. Założenie jest bowiem takie, aby powstała silna sieć co najmniej kilkudziesięciu polskich detalistów mebli, która będzie w stanie swoim potencjałem zakupowym zrównoważyć największe jednopodmiotowe sieci w Polsce. Jednocześnie – jak zapewnia GPKM – pozwoli to zrzeszonym sklepom na handel własnym asortymentem wyłącznościowym pod wykreowanymi markami własnymi, bez konieczności walczenia z nieuczciwą konkurencją, przerzucania się upustami, a także na uzyskanie najlepszych możliwych warunków u producentów, których marki są rozpoznawane i poszukiwane przez polskich klientów. Zasady działania sieci Nie będziemy narzucać członkom zakresu i intensywności handlu. Będzie to dalej indywidualny wybór, ile % swojej powierzchni każdy właściciel przeznaczy na produkty wspólne GPKM Garant, a ile zostanie pozostawione na własny asortyment. - wyjaśnia Marcin Tomiczek, dyrektor biura GPKM. - Asortyment sieci może istnieć równolegle z innym asortymentem. Jeśli dany salon ma na przykład regionalnego niewielkiego dostawcę mebli tylko dla niego, bądź też otrzymał wyłączność od danego producenta w swoim regionie, która to wyłączność jest respektowana, i co najważniejsze - jest na tym realizowany satysfakcjonujący dla salonu zysk, to nikt nie będzie go zmuszał do porzucenia tej formy działalności. Podobnie import, jeśli jest to dobra niewykorzystana przez innych nisza w regionie, można z powodzeniem realizować wysokie marże i w tym zakresie. Docelowo nastąpi podział rynku i klienta na 4 segmenty (meble średniej półki, meble ekskluzywne i designerskie, kuchnie oraz sypialnie/materace, być może też meble biurowe). Aby skutecznie prowadzić sprzedaż, Garant oferuje rozbudowany mix narzędzi marketingowych, począwszy od różnych form reklamy pośredniej i bezpośredniej, aż po rearanżację salonu wewnątrz i z zewnątrz. Będzie to dla polskich sklepów duże ułatwienie i szansa na lepszą promocję sprzedawanych produktów. Oddziały Garanta z kolei będą mogły pozyskać nowe źródła dobrego towaru, gdyż – jak zapewniał na spotkaniu podczas targów „Meble Polska” prezes Garanta Franz Hampel – polskie meble od dawna cieszą się bardzo dobrą opinią na świecie. Ponadto, duża część firm członkowskich GPKM Garant Polska będzie korzystać z dostawców europejskich, przez co dodatkowo wzrosną im obroty. Grupa GARANT funkcjonuje aktualnie w 19 krajach Europy i Azji (między innymi: Austria, Niemcy, Belgia, Czechy, Hiszpania Luksemburg, Indonezja, Malezja, Turcja, Chiny czy Wietnam), zrzesza 3.300 detalistów mebli i wyposażenia wnętrz (łącznie ponad 4.000 punktów sprzedaży). Przekonać polskich kupców Na polskim rynku, jak wynika z wyliczeń prowadzonych przez GPKM, funkcjonuje ponad 3.200 sklepów meblowych, z czego około 40 procent to pojedyncze (nie związane ani z siecią handlową, ani z konkretnym producentem) punkty handlu detalicznego – czyli potencjalni członkowie sieci GPKM – Garant. Czy są zainteresowani? Odzew jest raczej pozytywny. Prezes zarządu salonu Domar w Szczecinie Przemysław Chojnowski nie ukrywa, że jest otwarty na nową „filozofię” sprzedaży i jeśli tylko dojdzie do umowy, z chęcią dołączy do sieci. Przede wszystkim liczymy na to, że będziemy mogli sprzedawać produkty niepowtarzalne, dobrej jakości, meble, które zostaną wyprodukowane przez rodzime firmy, a także na to, że będziemy mogli mieć pewien wpływ na to, jak te meble wyglądają – mówi Przemysław Chojnowski. Niektórzy handlowcy – mimo pozytywnego nastawienia – nie kryją jednak ostrożności, nie wiedząc, jak sieć handlowa, nie należąca do jednego podmiotu, będzie funkcjonować na polskim rynku. Na razie bacznie obserwują sytuację. Koncepcja jest dobra, chociaż nie znam jeszcze do końca szczegółów jej planowanej realizacji – mówi Tomasz Strączek z salonu Mix Meble w Krakowie. - Informacja do nas dotarła, na pewno wybadamy, jakie są możliwości. My specjalizujemy się raczej w średnio-wyższej półce i tego chcielibyśmy się trzymać. Na pewno asortyment warto rozszerzać i optymalizować, my na przykład chętnie wzbogacilibyśmy ofertę mebli do sypialni. GPKM i Garant wstępne rozmowy prowadziły jesienią 2013 roku. Do kolejnego ważnego spotkania doszło podczas targów IMM w Kolonii w styczniu 2014. Oficjalnie dwa podmioty zaprezentowały się razem na targach „Meble Polska 2014” w Poznaniu. Było wspólne targowe stoisko i konferencja prasowa, podczas której Andrzej Rybacki – prezes GPKM i Franz Hampel – prezes Garant Möbel Holding przedstawili ideologię i szczegóły planowanej współpracy. źródło: serwis branżowy Rynek Mebli