LOGOWANIE
Twój login: Twoje hasło:
TOWARY W/G HS*
*)
UE Wspólna Taryfa Celna 2019
EU Common Customs Tariff 2019
UE Tarif Douanier Commun 2019
EU Gemeinsamen Zolltarif 2019
Strona główna » Aktualności » Go Global Go Turcja - relacja ze spotkania zorganizowanego przez dziennik Rzeczpospolita, które odbyło się 10 marca w Warszawie.

Go Global Go Turcja - relacja ze spotkania zorganizowanego przez dziennik Rzeczpospolita, które odbyło się 10 marca w Warszawie.

2015-03-12 19:49:59

 

Go Global Go Turcja

10.03.2015

Polskie firmy coraz odważniej wychodzą za granicę. Wobec aktualnej sytuacji geopolitycznej wiele z nich musi myśleć o zdefiniowaniu nowych kierunków eksportowych. Alternatywą jest Turcja, której społeczeństwo bogaci się z roku na rok, a gospodarka szybko rośnie. To wnioski płynące z debaty „Go Global Go Turcja” z udziałem wiceprezes PAIiIZ Moniki Piątkowskiej. Spotkanie, zorganizowane przez dziennik Rzeczpospolita, odbyło się 10 marca w Warszawie.
 

Turcja może stać się bardzo perspektywicznym miejscem dla inwestycji oraz sprzedaży dóbr i usług. Gospodarka rośnie w tempie, którego mogą pozazdrościć państwa Unii Europejskiej, radykalnie zmniejszono wielkość deficytu budżetowego, zredukowano dług publiczny, a agencje ratingowe podnoszą wiarygodność państwowych obligacji.

Uczestnicy panelu „Gospodarka. Turcja 2020 - dlaczego warto tam być” rozmawiali na temat szans, jakie stoją przed polskimi przedsiębiorcami planującymi współpracę gospodarczą z Turcją, o tym jak robić biznes nad Bosforem oraz jak odnaleźć się na tym dynamicznie rozwijającym się rynku.

 


Uczestnicy debaty Go Global Go Turcja

 

- Turcja to duży rynek, a przede wszystkim bliski, w odległości zaledwie dwóch godzin lotu z Polski - podkreśliła wiceminister sprawa zagranicznych Katarzyna Kacperczyk. - Nie tylko bliski geograficznie, ale też kulturowo – dodała wiceprezes PAIiIZ Monika Piątkowska. - Silne więzi łączą nas już od 600 lat. Te sześć wieków wspólnych relacji dyplomatycznych ma ogromne znaczenie w biznesie - zauważyła wiceprezes.

Struktura demograficzna Turcji jest unikalna w skali Europy – Jedna czwarta obywateli nie przekroczyła piętnastego roku życia, a połowa nie ukończyła trzydziestu lat. - Do wielu atutów inwestycyjnych Turcji należy młoda i wykwalifikowana kadra, duży rynek wewnętrzny, realizacja wielkich projektów energetycznych oraz bogata oferta zachęt inwestycyjnych - wymienił radca handlowy Ambasady Turcji w Warszawie, Koray Akgüloğlu.

Wiceprezes Monika Piątkowska przedstawiła potencjalne obszary dwustronnej współpracy biznesowej, m.in. sektor budowlany, chemiczny, kosmetyczny, maszynowy oraz nowoczesnych usług dla biznesu. - Dla polskich firm pierwszym krokiem we współpracy z Turcją jest eksport. Naturalnym krokiem numer dwa mogą być inwestycje - powiedziała wiceprezes. (PAIiIZ)