Strona główna »
Aktualności » Poszukujemy trenerów do prowadzenia szkoleń w ramach projektu „MŚP Z WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO LIDERAMI EKSPORTU”
Poszukujemy trenerów do prowadzenia szkoleń w ramach projektu „MŚP Z WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO LIDERAMI EKSPORTU”
2013-10-28 14:10:29
Witam
Firma PM Doradztwo Gospodarcze poszukuje trenerów którzy podjęliby się prowadzenia szkoleń w ramach projektu „MŚP Z WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO LIDERAMI EKSPORTU”:
http://lidereksportu.pl/
Tematyka szkolenia - podano poniżej. Szkolenie skierowane jest do osób samozatrudnionych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które posiadają siedzibę lub inną jednostkę organizacyjną na terenie woj. Opolskiego. Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorców prowadzących swoją działalność w branżach:
· chemicznej,
· metalurgicznej,
· drzewnej,
· budowlanej,
· energetycznej,
· usługowej,
· spożywczej
Każde szkolenie trwa 2 dni (po 8 godzin dziennie). Szkolenia organizowane są głownie w Opolu ale w przypadku zebrania grupy w innym miejscu na terenie woj. Opolskiego szkolenia będą również realizowane w innych lokalizacjach. Szkolenia są powtarzalne i odbywają się na tygodniu w godzinach od 8-16 lub 9-17
W razie pytań pozostaję do dyspozycji
Pozdrawiam
Leszek Słoma
Kierownik Projektu
tel.: (12) 395 74 26
fax: (12) 395 74 11
www.pmdg.pl
www.LiderEksportu.pl
www.facebook.com/LiderEksportu
PM Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o. | 30-415 Kraków, ul. Wadowicka 8A
KRS 0000028416 Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia | NIP: 683-17-81-842 | Kapitał zakładowy 65 500 PLN
Tematyka szkoleń
Dzień I
Analiza rynku niemieckiego i podejmowanie decyzji o eksporcie
·1 Eksport pośredni i bezpośredni.
·2 Ocena gotowości firmy do eksportu.
·3 Analiza rynku niemieckiego (badania strukturalne i koniunkturalne).
·4 Pozyskiwanie informacji o partnerach handlowych z Niemiec.
·5 Strategia eksportowa i organizacja eksportu w firmie.
Marketing eksportowy
·1 Budowanie oferty.
·2 Wybór kanał dystrybucji.
·3 Wykorzystanie kanałów elektronicznych.
·4 Marketing mix.
·5 Reklama, promocja.
·6 Wizytacje rynku niemieckiego - organizacja wyjazdu i spotkania.
Wzorce kulturowe w biznesie
·1 Etykieta i wzorce zachowania w kontaktach z kontrahentami z Niemiec.
·2 Normy biznesowe w kulturze niemieckiej.
·3 Zasady prowadzenia korespondencji, negocjacji i rozmów handlowych.
Negocjacje handlowe z uwzględnieniem wzorców kulturowych w Niemczech
·1 Charakterystyczne cechy negocjatorów z Niemiec.
·2 Modele negocjacji.
·3 Taktyki negocjacyjne.
·4 Etapy negocjacji: przygotowania, otwarcie negocjacji, prezentacja oferty, negocjacje właściwe, zamknięcie negocjacji.
·5 Analiza post factum.
·6 Zasady wywierania wpływu.
·7 Aktywne słuchanie.
Dzień II
Zagadnienia prawne prowadzenia handlu z Niemcami.
·1 Uwarunkowania działalności gospodarczej na terenie Niemiec.
·2 Prawo regulujące zawieranie. umów.
·3 Transakcja w handlu zagranicznym.
·4 Ofertowanie i kontraktowanie.
·5 Skuteczność·6 oferty.
·7 Klauzule kontraktu.
·8 Reklamacje.
·9 Formy zabezpieczeń przed nieuczciwymi podmiotami.
·10 Rozstrzyganie sporów handlowych.
Zagadnienia finansowe prowadzenia handlu z Niemcami
·1 Reguły unii celnej w UE.
·2 Cła i podatki, ze szczególnym uwzględnieniem VAT.
·3 Procedura wywozu w prawie celnym.
·4 Finansowanie działalności eksportowej.
·5 Należności eksportowe.
·6 Ubezpieczanie i finansowanie eksportu z wykorzystaniem środków publicznych.